Os teus dereitos sempre protexidos
Como persoa consumidora, tes dereito a que as túas reclamacións sexan tratadas con seriedade e de xeito adecuado. Se consideras que unha queixa non foi resolta satisfactoriamente pola empresa, podes recorrer a distintos canais para buscar unha solución xusta. Unha opción é acudir ao Customer Counsel da compañía, unha oficina encargada da mediación e resolución de conflitos entre a empresa e os seus clientes. Tamén podes dirixirte á Oficina Municipal de Información ao Consumidor (OMIC) da túa localidade, ou solicitar a intervención da Xunta Arbitral de Consumo.
A Xunta Arbitral de Consumo é un procedemento extraxudicial que permite resolver conflitos no ámbito do consumo cando non se logrou un acordo directo entre as partes. A través deste sistema, un tribunal arbitral analiza o caso e emite unha resolución que ambas partes se comprometen a cumprir. Trátase dun proceso gratuíto, máis áxil e menos complexo ca unha reclamación xudicial.
Agora ben, conforme ao artigo 2.2 do Real decreto 713/2024, do 23 de xullo, non poden someterse a arbitraxe de consumo aquelas controversias que traten sobre intoxicación, lesión, falecemento ou feitos nos que existan indicios racionais de delito.
Para poder iniciar este procedemento, é necesario ter presentado previamente unha reclamación ante a empresa e ter recibido unha resposta. Só nese caso se poderá solicitar a tramitación da arbitraxe a través da Xunta Arbitral de Consumo.