Publicador de contidos

VIAQUA lanza o proxecto Aquae STEM para fomentar as vocacións científicas e tecnolóxicas entre as alumnas

" "

Viaqua e a súa fundación, a Fundación  Aquae, presentaron esta mañá na Cidade da Cultura de Santiago de Compostela o proxecto Aquae STEM, xunto á Conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar e á Concelleira de Educación Xuventude, Igualdade e Políticas Lingüísticas do Concello de Santiago de Compostela, Noa Díaz.

A posta en marcha do proxecto  Aquae  STEM ten un dobre obxectivo: contribuír á creación de vocacións  STEM (Ciencias, Tecnoloxía, Enxeñería e Matemáticas) entre alumnas de 2º a 6º de Educación Primaria; e sensibilizar á contorna inmediata destas estudantes -compañeiros, profesorado e familias- para que recoñezan e valoren este talento feminino.

A demanda de profesionais  STEM crece en maior medida que a de profesionais doutros sectores e o número de mozos que optan polas STEM non crece ao mesmo ritmo. Segundo datos de  Eurostat, en España, só 13 de cada 1.000 persoas completaron estudos nestes campos, dos cales só o 26% son mulleres.

Aquae  STEM, prevé unha duración estimada de 3 anos (3 cursos escolares), impactar en 3.500 nenas e 7.000 alumnos, de 50 centros de España. Para  facelo, definíronse diferentes ámbitos xeográficos onde o programa iniciará a súa actuación. En concreto, nunha primeira fase, Aquae STEM desenvolverase en localidades de Galicia como Santiago, Ourense e Pontevedra e outras localidades das comunidades de Andalucía, Comunidade Valenciana, Rexión de Murcia, Castela-A Mancha e Castela León. En Galicia, 10 centros implantarán o proxecto entre o seu alumnado de primaria, actualmente colexios como Pío  XII e Vilas Alborada, de Santiago; Santo André de Xeve, e Cabanas, de Pontevedra; ou Luís Vives, Divina Pastora e Santa María, de Ourense; son algúns dos centros que xa incluíron  Aquae  STEM dentro da súa programación escolar.

O programa está configurado por un conxunto de actividades prácticas deseñadas para espertar o interese das alumnas polas STEM a través da resolución de retos, utilizando a innovación e a creatividade como vehículos para inspiralas. Estas actividades inclúen debates e actividades onde se exporán desafíos relacionados co desenvolvemento sostible, e máis concretamente sobre o mundo da auga, que resolverán a través do deseño, programación e construción de prototipos, coa axuda dun kit con material que se poñerá ao dispor de cada participante.

Este programa apóiase en cinco principios crave: impulsar contornas de aprendizaxe  STEM en idades escolares moi temperás de forma sostida no tempo; fomentar o interese das nenas polas carreiras  STEM; favorecer o acceso das nenas a experiencias  STEM, a través de procesos formativos diferenciados, no marco dunha comunidade de iguais; potenciar a confianza das nenas no seu talento e habilidades para contornas  STEM, compartindo experiencias e resultados cos seus compañeiros de clase; e implicar ás familias e ao sector educativo.