Publicador de contidos

A astrofísica Eva Villaver, nova referente feminina de Aquae STEM no Día Internacional das Nenas nas TIC

Fundación Aquae organizou con motivo do Día Internacional das Nenas nas Tecnoloxías da Información e a Comunicación un novo webinario destinado ao alumnado que participa en Aquae STEM da man da astrofísica e investigadora Eva Villaver. “Hai miles de millóns de galaxias e en cada galaxia hai miles de millóns de estrelas. Para descubrilas e estudalas todas, necesitamos moitas mentes e moita tecnoloxía. Por iso, se a vosa paixón, como a miña, é o universo anímovos a estudar unha carreira STEM. Porque, aínda que a xente díga que é difícil, se lle poñedes paixón e ganas, o camiño para alcanzalo estará moito máis preto. O mundo é das persoas que están dispostas a exploralo” destacou Villaver durante a súa intervención.

Alumnas dos centros educativos galegos participaron neste encontro virtual destinado a dar a coñecer mulleres STEM que poidan ser referentes para as alumnas de primaria e anímenas a considerar estas carreiras, con baixa presenza feminina, como unha opción para escoller o seu futuro profesional.

Villaver empezou a súa carreira profesional no Instituto de Astrofísica de Canarias onde realizar a súa tese doutoral. Incorporouse como investigadora posdoutoral da NASA no Instituto Científico do Telescopio Espacial Hubble en 2001. Tres anos máis tarde foi contratada pola Axencia Espacial Europea. Desde 2009 traballa como profesora de Física Teórica na Universidade Autónoma de Madrid onde compaxina a docencia coa investigación, centrándose en como se están apagando algunhas estrelas máis comúns e de que maneira está a afectar este fenómeno a sistemas planetarios como a Terra.

Durante a súa intervención desde Baltimore (Estados Unidos), desde onde se operan os telescopios espaciais Hubble e James Webb, e onde as dúas últimas semanas Eva atópase realizando reunións na NASA, puxo foco en que estuda a astrofísica nestes momentos e os importantes avances que se están realizando neste campo nos últimos anos. “As nosas investigacións van moito máis alá do noso sistema solar. Atopamos unha gran diversidade de mundos, planetas de auga, de xeo, tan quentes que se están evaporando e mesmo planetas onde chove ferro. Hai 20 anos non sabiamos nin que estes planetas existían e agora mesmo, podemos velos”.

“A día de hoxe estamos a buscar no universo planetas como o noso, que conten con estrelas que permitan a vida, do mesmo xeito que nós temos o sol, unha estrela que aínda ten combustible para 4.500 millóns de anos. Así que non nos debemos preocupar por esta estrela. A maior ameaza para o noso planeta somos os seres humanos, pero tamén somos parte da solución” destacaba Villaver durante a súa intervención.

A astrofísica concluíu a súa webinar indicando que a maior parte do universo está composto por materia e enerxía escura e aínda non sabemos que é. Así que animou a todas as alumnas que participaron nesta sesión para optar por formacións STEM que nos permita seguir coñecendo que hai aí fóra.

Con este webinar finaliza o ciclo de encontros virtuais con mulleres referentes en STEM do curso académico 2022-2023 no que participaron a matemática Belén Rosado, pilótaa de drons, Sonia García e a cablera Isabel Alcober. Así mesmo, o 8 de xuño, Día Mundial dos Océanos, Fundación Aquae organizará os tradicionais recoñecementos Aquae STEM a fin de poñer en valor  as mellores prácticas levadas a cabo polos centros educativos que participan en Aquae STEM.